CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, November 1, 2009

Nasi ayam KFC dan cheezy wedges

sudah 2 minggu perut ini mengidam untuk menjamah nasi ayam kfc dan cheezy wedges kegemaranku. setiap kali keluar selalu tidak berpeluang untuk menjamu selera di KFC kerana gadis saya tidak begitu menggemari kentucky fried chicken. lagi2 nasi ayam kegemaran saya. begitu anti die melihat saya meng-order nasi ayam setiap kali ke kfc. hairan saya kenapa seorang manusia normal boleh tidak menggemari nasi yang dihidangkan bersama ayam yang digoreng rangup dengan rempah rahsia dan ditambah pula dengan rasa spicy.. ahhh sungguh sedap sekali. dengan hanya menaip membuatkan air liur saya meleleh2 terkenangkan ayam yang digoreng rangup dengan rempah rahsia itu. nafsu buas saya terhadap ayam kfc itu membuak2 sehinggakan iman ini tidak mampu menahan lg..saya bersungguh2 memikirkan seribu cara dan helah untuk mendapatkan juga ayam yang digoreng rangup dengan rempah rahsia itu. setelah 7 minit 34 saat berfikir, baru terlintas di benak fikiran saya bahawa gadis saya sedang berada di ipoh melawat kawannye sakit.. ahh pluang keemasan ni.. dengan pantas sy mendail telefon dan mengorder pd si dia.. wlaupon dimarahi seketika, kerna sayang kepada saya dibeli juga nasi ayam kfc yang digoreng rangup dengan rempah rahsia itu. setelah lebih kurang 5 jam menunggu, si dia yang ku nanti kunjung pulang jua. saya memulakan langkah seribu berlari mendapatkan ayam goreng yang digoreng rangup dengan perencah rahsia itu.

dalam perjalanan pulang, saya memeluk erat plastik kfc itu tanda rasa sayang dan berahi ingin menjamahnye.. sewaktu melangkah ke pintu rumah, terserempak pula dengan amir izudin, housmate ku. die menegur,"kfc ye bang, simpan cket utk adk ye bang". lbey kurang mcm itu la maksudnye.. hatiku berdebar-debar mendengarnye..hatiku berbicara,"aikk ayamnye cket ni, kalu kongsi x kenyang pulak". syaitan pula makin hangat menghasutku."ala brader, ape barang kongsi.sedap 2 kfc.mkn sorg br puas",bisik syaitan di telinga kiriku.ku bisikkan kembali kepada syaitan,"mana boleh mcm 2 tan, kite kena kongsi.lgpon kan dpt pahala berkongsi".syaitan pon tunduk malu lalu beredar dengan muka malu..haha insaf la 2 lari 2..ak berjalan dengan bahagia nyer masuk kedalam bilek..

tiba tiba tidak ku sangka2 syaitan itu datang kembali membawa bapanya yang besar dan pandai mengayat. cilaka punya syaitan, x insaf lagi la 2. pak tan mula mengayat ak."ala wei, itu kan ayam goreng yang digoreng rangup dengan rempah rahsia, xkan nk kongsi kot". ahhh betul2 handal pak tan ni. die taw ayam ni ayam yang digoreng rangup dengan rempah rahsia. "pak tan ni x bek taw hasut2 saya cmni,nnt masuk neraka" kata ku kepada paktan. die ketawa terbahak2 mendengar ak berkata begitu.. kuang ajor betoi.ak seyes die gelak2 plak..pak tan pon berkata,"barang cket x elok kongsi, nnt x cukup lg dosa".ehh btol jgk ni..pndai sungguh syaitan ni berkata-kata sehinggakan yang x elok pon bley jd cm elok.aduhaii berat ni..

ak pon terus mengunci pintu dan menjamah ayam kegemaranku itu.. sungguh enak perasaan apabila ayam yang rangup itu bersatu bersama air liurku. deri rasaku bergetar seperti mencapai kenikmatan yang tidak terhingga.. nasi ayam kfc dan cheezy wedges itu mmbuatkan ak lupa segala nya.. ak terdengar pintu diketuk berulang kali tapi tidak ku hiraukan kerana terlalu nikmat meratah dada ayam itu. "jaid,bukak pintu jaid",berulang kali dan sayup kedengaran suara itu.. tapi tetap tidak ku hiraukan jua.hehe..maafkan ak amir izudin dan semua housmateku. aku tidak sengaja mengunci pintu. syaitan besar yang menghasutku. ditambah pula dengan ayam yang digoreng rangup itu, ak tewas. maapkan aku rakan2..
len kali la kita makan bersama sama..

7 comments:

Street SmarT said...
This comment has been removed by the author.
Housemate Jaid said...

Trok Btol Jaid ~
ISH3~
Kesian ak tgk amir ngan asri~
Diorg masuk nk ambk brg trtinggal pon ko xkasi~

Z@IM@H said...

hahahaha..
sungguh la kurg asam..
heh..

gadis awk said...

haha...
asal kdekot sgt ni?
gadis awk x aja jd kdekot la
huhu

Dr. Mohd Amir Zaid said...

bkn kedekut la..huhu

farhana roslee said...

sumpah kedekut tahap!

aNoZ said...

amer.. comel awek kau eh. pandai cari. haha.. anyway, nice blog.. mkn ape yg patut oke. =)